Monday, August 27, 2012

pabila genap 60 thn

penah cte abah aku msk ospital sbb kuman da msk dalam darah.lau bahasa doktor nama dia, septisimia.sume aku da google psala penyakit ni.sgt bahaya jika dibiarkan.dan hasilnye ejaannya adalah septicemia.bole baca utk info dan tambahan maklumat psl penyakit ni.

wayar kat badan da melambak aku tgk.plus kadang demam kdg2 baik.suhu bdn pon kejap naik turun jek.tangan pon da bengkak.kata dr pelatih sbb air x mengalir.pak cik kena gengam2 la bagi air mengalir.sejak2 abah duk spital ni aku da reti baca kertas2 nurse conteng2 ni.suhu bdn, kencing manis, bp..ape lagi.so setiap kali dtg spital keje aku check result jek :p selain buat keje lain laaaa

 hah.silalah tgk dgn towel kat kepala dan dada bagi kurangkan suhu badan~jadi suhu normal

ni la tgn yg bengkak.keje aku tukang urut bg susut bengkaknye

dan akhirnya bila abah genap umur 60 thn (kira adiah birthday la ni) dan setelah pose selama 4 hari,abah kena operation untuk buang tmpt sebab abah demam x baik2 dan kuman merebak ke dalam darah.jangkaan selama 2 jam.dan beliau telah ditolak ke dewan bedah jam 6.15 ptg.

time ni tgh briefing kot.tgk dari jauh jek mampu dan berdoa operation berjaya

Alhamdulillah operation berjaya. segenggam tmpt yg dibuang tu. tp rupenye kena bius kat tulang belakang.sakitnye.tgk abah pucat jek.dgn tangan kaki sejuk pas kena bedah.plus dengan bdn mengigil kesakitan.moga2 sakit tu kejap je la.sbb abha bukan tahan sakit pong :p

semuga abah cepat sembuh.AMIN

~saranghae~

No comments:

Post a Comment