Friday, December 30, 2011

.dosa.pahala.halal.haram.

aku xde la pandai sgt ckp psl tajuk kat ats tu.ilmu pun x byk mane.mmg fail laaaa lau tnye byk2 kot.tp aku nk tinggalkan korang dgn persoalan yg kdg2 kita fikir x logik dek akal.adakah ptunjuk dr Allah petanda dunia nk berakhir???

halalkan benda yg haram.mmg sah2 benda tu haram.pahala yg selama ni duk kumpul2 bertukar jadik dosa.dan aku jugak pernah buat dosa yg sm.bila kdg2 aku tgk cerita kat tv.ohh terpacul dlm otak ni.aku pnah buat dlu.bertaubatlahh..kira aku ade inisiatif utk berubah..tp....

bila aku tgk2 keadaan yg depan mata aku.berubah utk kebaikan amat dikehendaki.tp berubah ke arah kejahatan x suka lgsg...ishh sambil taip pun terngiang2 lg kata2 org...

rasanya penangan tu aku yg patot mengalami kesan.tp kenapa Allah nk tunjuk yg betol2 pilihan itu salah.tp adakah AKU dihantar utk selamatkan insan tersebut.kdg2 aku x fhm kenapa kena jadi begitu.kenapa perlu berubah sedrastik itu.kdg2 aku pk mane silapnya.akukah??kdg2 aku kesian dgn insan tersebut.byk lg kekdah lain untuk ilangkan ape2 rs.kan Al-Quran ada yang boleh ilangkan sume rs kecuali rs sayangkan kepadaNYA.perlu ke melempiaskan nafsu mcm tu jek.kdg2 aku jijik!

mcmane dgn ms depan?mcmamne dgn isteri?mcmane dgn parents?teringin jek nk tampar bg sedar apa yg dibuat semuanya DOSA dan HARAM di sisi AGAMA ISLAM..if x nk pk utk diri sendiri tolongla fikir utk mak ayah yg besarkan kamu.tahukah nilai kasih sayang seorg ibu tiada tandingan.bila org berkata2, perkara pertama yg aku ingat...sayangnya aku kat ibu dia??bole mcm tu lak...aku pnah bermonolog:aku kan menantu pilihan tp bkn isteri pilihan.tolonglah sedar wahai insan..sy sgt sedih bila mendengar.dan lg sedih bila memikirkan ibu kamu!!!!

lg aku taip byk2..rsnye lg aku jadik kesian dan sedih atas ape yg sedang berlaku.

Ya Allah, jika besar sgt nilai doaku terhadap dia,aku mohon agar kau kurangkan penderitaan dia.aku x sanggup melihat dia memamah sedikit demi sedikit PAHALA dan HALAL yg dibina selama ini..bagilah dia petunjuk dan cahaya kebenaran di setiap langkah yg dia buat..semoga dia AMAN di sana..

**mood sedih lepas br tgk cite OMBAK RINDU**so agak bergelora laaa :l

~saranghae~

No comments:

Post a Comment