Friday, October 15, 2010

M.A.T.I

tanggal 10.10.10 yakni tragedi Oktober,negara dikejutkan dgn eksiden di highway PLUS Simpang Ampat-Pedas Linggi.meragut 12 kematian.bus Delima...takziah diucapkan kepada keluarga terlibat.semoga tabah menghadapi kehidupan seterusnya.kita mendoakan mereka semua ditempatkan di kalangan org-org beriman.InsyaAllah...

sy merupakan pelanggan tetap bus DELIMA tersebut.mungkin Allah mahu memanjangkan umur sy..sy tidak menjadi pengguna tetap mereka sejak bulan Mei 2010 ini.even pon sy bkn pengguna bus tersebut.tp sy tetap pengguna PLUS!!kemungkinan ada di mana2.

mereka mereka yg telah meninggalkan kita ini telah tahu tempat mereka.kita yg masih hidup ni tidak tahu lg.bila?bagaimana?apa?semua pertanyaan tu timbul kan???sy berkira2 mcmane yek keadaan sy bila tiba waktunya menjemput??keadaan sihat??x sihat??tp yg pasti ilmu akhirat di dada sudah cukupkah ketika itu???mcmane dgn org2 yg ditinggalkan?berupayakah mereka menghadapinya...lg2 zaman2 org byk sakit.tetb dapat perkhabaran mak cik yg sihat tetb sakit.tetb tetb khabaran mengejut ni!!!!mereka yg kita lihat setiap hari sihat belum tentu lg ajalnya bila???dan mereka yg kita lihat sakit pon belum tentu lg bila ajalnya????

semoga ilmu di akhirat lengkap untuk menghadapi saat2 malaikat maut menjemput kita semua..dan kita yang hidup perlu teruskan kehidupan.

p/s semoga mak cik yg jauh nun di sana cepat sembuh.sy sgt risau keadaan mak cik :( teringin melawat mak cik..tp jarak perjalanan memisahkan.InsyaAllah ada kesempatan sy melawat mak cik...dan sy rindukan juga senyuman mak cik dan anak mak cik


~saranghae~

No comments:

Post a Comment